Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHughes, Carolyn; Carter, Erik W.; Hughes, Tanya; Bradford, Emily; Copeland, Susan R.
TitelEffects of Instructional versus Non-Instructional Roles on the Social Interactions of High School Students.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 37 (2002) 2, S.146-62Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterDisabilities; High Schools; Interaction Process Analysis; Interpersonal Relationship; Peer Relationship; Peer Teaching
AbstractComparison of instructional versus non-instructional roles on the interactions of general education high school students and their peers with disabilities found that during the non-instructional role condition, students engaged in more social-related than activity-related interactions, discussed a greater variety of conversational topics, and their interactions received higher quality ratings from observers and the general education participants. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: