Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMellbolm, Caron; Morales, Alejandro
TitelMeasured Reading Levels of Upper Division Students at CSUDH: Results of a Two Year Study.
QuelleIn: Research and Teaching in Developmental Education, 18 (2002) 2, S.42-50Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1046-3364
SchlagwörterCollege Students; Developmental Studies Programs; Higher Education; Reading Comprehension; Reading Difficulties; Reading Strategies; Remedial Instruction; Remedial Reading; Study Skills
AbstractDiscusses a study conducted at California State University, Dominguez Hills to develop data regarding the reading skills of a sample of upper-division students. Reports that 52-57% of those students who participated in all phases of the study presented reading skills below the expected college level. Recommends that more attention be paid to orienting students to successful study and reading strategies. (Contains nine references.) (NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research and Teaching in Developmental Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: