Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMurawski, Wendy Weichel; Swanson, H. Lee
TitelA Meta-Analysis of Co-Teaching Research: Where Are the Data?
QuelleIn: Remedial and Special Education, 22 (2001) 5, S.258-67Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0741-9325
SchlagwörterDelivery Systems; Disabilities; Elementary Secondary Education; Inclusive Schools; Instructional Effectiveness; Meta Analysis; Regular and Special Education Relationship; Research Methodology; Research Needs; Statistical Analysis; Teacher Collaboration; Team Teaching
AbstractThis synthesis of data based articles about co-teaching between general and special education personnel found, of 89 articles reviewed, only 6 provided sufficient quantitative information for an effect size to be calculated. Effect sizes and dependent measures varied widely. Results indicate the need for further research to substantiate the effectiveness of co-teaching for students with disabilities. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Remedial and Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: