Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSwanson, H. Lee; Sachse-Lee, Carole
TitelMathematical Problem Solving and Working Memory in Children with Learning Disabilities: Both Executive and Phonological Processes Are Important.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 79 (2001) 3, S.294-321Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
SchlagwörterChildren; Cognitive Development; Cognitive Processes; Comparative Analysis; Learning Disabilities; Long Term Memory; Mathematics Skills; Problem Solving
AbstractThis study explored relationship between working memory (WM) and mathematical problem solving, comparing children with learning disabilities (LD) to chronologically age-matched and younger achievement-matched children on measures of WM, phonological processing, problem-solving, and word problem-solving accuracy. Found support for notion that information activated from long-term memory, rather than phonological processing, mediates relationship between executive processing and accuracy in LD children. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: