Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRadford, Luis
TitelSigns and Meanings in Students' Emergent Algebraic Thinking: A Semiotic Analysis.
QuelleIn: Educational Studies in Mathematics, 42 (2000) 3, S.237-68Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1954
SchlagwörterAlgebra; Elementary Secondary Education; Mathematics Instruction; Semiotics; Symbols (Mathematics); Thinking Skills
AbstractInvestigates ways in which students use signs and endow them with meaning in their very first encounter with the algebraic generalization of patterns. Provides accounts of students' emergent algebraic thinking. Uses ethnographic qualitative methodology supported by historic epistemological research. Focuses on a discussion held by a small group of students of which an interpretative, situated discourse analysis is provided. (Contains 77 references.) (Author/ASK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Studies in Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: