Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGentry, Marcia; Rizza, Mary G.; Gable, Robert K.
TitelGifted Students' Perceptions of Their Class Activities: Differences among Rural, Urban, and Suburban Student Attitudes.
QuelleIn: Gifted Child Quarterly, 45 (2001) 2, S.115-29Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0016-9862
SchlagwörterClass Activities; Classroom Environment; Elementary Secondary Education; Enrichment Activities; Gifted; Middle School Students; Rural Schools; Rural Urban Differences; Student Attitudes
AbstractA study examined differences in attitudes toward classroom activities among rural (n=115), urban (n=389), and suburban (n=702) gifted students. Rural elementary students found classrooms less frequently interesting and challenging, but more frequently enjoyable than their peers. Rural middle school students reported less challenge and less enjoyment than their suburban peers. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gifted Child Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: