Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBringle, Robert G.; Hatcher, Julie A.
TitelMeaningful Measurement of Theory-based Service-Learning Outcomes: Making the Case with Quantitative Research.
QuelleIn: Michigan Journal of Community Service Learning, (2000), S.68-75Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1076-0180
SchlagwörterCommunity Services; Generalization; Higher Education; Research Methodology; Service Learning; Statistical Analysis; Student Participation; Teaching Methods; Theories; Validity
AbstractService learning practitioners must devote more resources to systematic, scientific assessment of service learning outcomes across students, faculty, institutions, and communities. Provides recommendations for generating meaningful information about service learning, including: evaluating hypotheses derived from theory, using multiple-item measures of theoretical constructs, using designs that allow causal inferences, and making appropriate theoretical and practical generalizations from research. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Michigan Journal of Community Service Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: