Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHowe, William A.; Pang, Valerie Ooka
TitelOvercoming Resistance to Multicultural Discourse through the Use of Classroom Simulations.
QuelleIn: MultiCultural Review, 9 (2000) 3, S.32-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1058-9236
SchlagwörterLeitfaden; Consciousness Raising; Diversity (Student); Elementary Secondary Education; Equal Education; Experiential Learning; Faculty Development; Inservice Teacher Education; Multicultural Education; Racial Attitudes; Resistance (Psychology); Role Playing; Simulation; Teacher Attitudes
AbstractDescribes how simulations, role plays, and other experiential exercises can be used in educational settings to reduce resistance and encourage discourse on equity issues. These techniques can bring new insights into professional development in multicultural education, raising awareness of hidden biases so teachers feel more comfortable in the classroom and do not reinforce stereotypes and negative patterns. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "MultiCultural Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: