Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPrystowsky, Richard J.; Miles, Samara; Llewellyn, Grace
TitelRising Out to Freedom: An Interview with Grace Llewellyn.
QuelleIn: Paths of Learning: Options for Families & Communities, 1 (1999) 2, S.22-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Adolescents; Educational Experience; Educational Philosophy; Elementary Secondary Education; Empowerment; Home Schooling; Interviews; Nontraditional Education; Out of School Youth; Public Education; Role of Education; Violence; Withdrawal (Education)
AbstractGrace Llewellyn, author of "The Teenage Liberation Handbook: How To Quit School and Get a Real Life and Education," discusses how her educational experiences as both student and teacher influenced her support of teens liberating themselves from school and "rising out." Llewellyn also discusses innovative learning practices, a camp for teenage unschoolers, school violence, and outcome-based education. (LP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: