Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGriffith, Mary
TitelAn Unschooler's Lament: What's So Hard To Understand?
QuelleIn: Paths of Learning: Options for Families & Communities, 1 (1999) 2, S.17-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Educational Philosophy; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Home Schooling; Learner Controlled Instruction; Nontraditional Education; Parent Role; Parent Student Relationship; Play; Public Education; Role of Education
AbstractCommon elements among unschooled families include an environment conducive to exploration and experimentation, adult models and facilitators of learning, and underlying trust that children will learn. Public education limits its expectations of children to narrow standards of behavior and academic achievement, whereas unschooling allows children to direct a process that prepares them for their future. Skeptics' arguments are discussed. (LP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: