Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPayne, Gary L.; Cambron-McCabe, Nelda H.
TitelOhio School Finance: Continuing Challenges to Adequacy and Equity of Funding.
QuelleIn: Educational Considerations, 25 (1999) 1, S.34-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Equity (Finance); Educational Finance; Elementary Secondary Education; Funding Formulas; Income; Property Taxes; Ohio
AbstractRecent research and a 1996 PBS documentary concluded that Ohio's educational finance system remains inequitable. Guarantees to districts facilitated equity, but assessed property valuation per pupil significantly predicted current operating expenditures during the 1980s. Effects of state loans, property tax limitations, and the lottery are discussed. (Contains 16 references.) (MLH)
AnmerkungenEducational Considerations, College of Education, Kansas State University, Manhattan, KS 66506-5301.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: