Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWien, Carol Anne
TitelA Canadian in Reggio Emilia: The May 1997 Study Tour.
QuelleIn: Canadian Children, 22 (1997) 2, S.30-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCooperation; Documentation; Educational Principles; Foreign Countries; Listening Skills; Preschool Children; Preschool Education; Preschool Teachers; Reggio Emilia Approach; Teaching Methods; Italy
AbstractDetails visit that demonstrated education principles of preschools in Reggio Emilia, Italy. Highlights six principles: (1) documentation to keep past alive; (2) relationality to understand how connections are built; (3) reciprocity to suggest different treatment of time; (4) collaboration to relate child to community; (5) transparency to build beauty and expand reference points; and (6) "progettazione," pedagogy of listening. (LBT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: