Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enResta, Virginia; Huling, Leslie; White, Sherri; Matschek, Dorothy
TitelThe Teacher Fellows Program: A Year to Grow.
QuelleIn: Journal of Staff Development, 18 (1997) 1, S.42-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0276-928X
SchlagwörterBeginning Teachers; College School Cooperation; Elementary Education; Faculty Development; Fellowships; Graduate Study; Higher Education; Inservice Teacher Education; Master Teachers; Masters Degrees; Mentors; Teacher Improvement; Teaching Experience
AbstractDescribes an innovative collaboration between a Texas University and several school districts which partners veteran and novice teachers in a professional growth opportunity. Certified beginning teachers receive a fellowship stipend and tuition to get a master's degree, partner with full-time mentor teachers, and perfect their teaching skills. Both master teachers and beginning teachers benefit from the partnership. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Staff Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: