Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLehmann, Jean P.; Bassett, Diane S.; Sands, Deanna J.; Spencer, Karen; Gliner, Jeffrey A.
TitelResearch Translated into Practices for Increasing Student Involvement in Transition-Related Activities.
QuelleIn: Career Development for Exceptional Individuals, 22 (1999) 1, S.3-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0885-7288
SchlagwörterAdoption (Ideas); Disabilities; Education Work Relationship; Intervention; Research Utilization; School Community Relationship; Secondary Education; Student Participation; Theory Practice Relationship; Transitional Programs
AbstractA study investigated the process and outcomes associated with research-to-practice strategies in three schools during a three and a half-year project. The interrelated phases of the process were the establishment of an empirical foundation, the design and implementation of school-based interventions, and the evaluation of the effectiveness of the interventions. Findings from each phase are discussed. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Career Development for Exceptional Individuals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: