Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTreiman, Rebecca; Broderick, Victor
TitelWhat's in a Name: Children's Knowledge about the Letters in Their Own Names.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 70 (1998) 2, S.97-116Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
SchlagwörterCognitive Development; Comparative Analysis; Early Childhood Education; Foreign Countries; Kindergarten Children; Knowledge Level; Learning Processes; Letters (Alphabet); Manuscript Writing (Handlettering); Orthographic Symbols; Phoneme Grapheme Correspondence; Preschool Children; Australia; United States
AbstractTwo studies compared children's knowledge about the letters in their name with knowledge of other letters. Findings indicated that Australian first graders and U.S. kindergartners and preschoolers had superior knowledge of letter-name, but not letter-sound, for first letter of their first name. Also, U.S. preschoolers were better at printing the initial letter of their first name than other letters. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: