Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGriffin, Frank W.; Anderton-Lewis, Lillie
TitelEnhancing Connections between Students and Instructors: African-American Students' Use of Computer-Mediated Communication.
QuelleIn: Business Communication Quarterly, 61 (1998) 2, S.9-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1080-5699
SchlagwörterActive Learning; Black Students; Business Communication; Computer Mediated Communication; Cooperative Learning; Electronic Mail; Higher Education; Internet; Student Participation; Teacher Role; Teacher Student Relationship
AbstractInvestigates perceptions and practices of 138 business communications students, finding that using e-mail and Internet to complete assignments encouraged students to become active learners and to contact instructors. Suggests that e-mail helps African-American students see instructors as facilitators, and fosters an informal rhetorical relationship that rewards openness and collaboration among students and instructors within the formal academic setting. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Business Communication Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: