Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCennamo, Katherine S.; Chung, Mi-Lee; Leuck, Vivian; Mount, Veronica; Turner-Vorbeck, Tammy
TitelAn Exploratory Study of the Cognitive Processing of Videotaped Materials on a Familiar and Unfamiliar Topic.
QuelleIn: International Journal of Instructional Media, 22 (1995) 4, S.305-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0892-1815
SchlagwörterCognitive Processes; Data; Educational Media; Educational Research; Familiarity; Graduate Students; Higher Education; Inferences; Instructional Effectiveness; Instructional Materials; Interviews; Videotape Recordings
AbstractA study of graduate students examined how learners process videotaped materials on familiar and unfamiliar topics. Analysis of interviews suggested that all participants interpreted the content of the videotape relative to topics with which they were familiar. In their responses, those familiar with topics offered more inferences, while those unfamiliar provided more details. (Author/PEN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Instructional Media" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: