Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJones, Lynn; Reid, David; Bevins, Stuart
TitelTeachers' Perceptions of Mentoring in a Collaborative Model of Initial Teacher Training.
QuelleIn: Journal of Education for Teaching, 23 (1997) 3, S.253-61Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476
SchlagwörterBeginning Teachers; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Mentors; Preservice Teacher Education; Student Teachers; Teacher Attitudes; Teacher Characteristics; Teacher Collaboration; Teacher Student Relationship; United Kingdom (England)
AbstractInterviews with experienced British mentors working within a collaborative model of preservice teacher education examined their constructs of good mentors. They viewed mentors who provided regular time, immediate feedback, and sufficient availability as most effective and felt that new teachers needed training in their role as classroom teachers and in their wider professional commitments. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: