Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSeaman, Alan; Sweeny, Barry; Meadows, Pamela; Sweeny, Marilyn
TitelCollaboration, Reflection, and Professional Growth: A Mentoring Program for Adult ESL Teachers.
QuelleIn: TESOL Journal, 7 (1997) 1, S.31-34Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7941
SchlagwörterAdult Education; Change Agents; Classroom Techniques; English (Second Language); Group Discussion; Inservice Teacher Education; Journal Writing; Language Teachers; Learner Controlled Instruction; Mentors; Peer Groups; Professional Development; Reflective Teaching; Second Language Instruction; Second Language Learning; Teacher Collaboration
AbstractDiscusses a program in which adult education English-as-a-Second-Language teachers worked with mentors to cultivate valuable professional habits. Notes the three characteristics of the program: concentration on the dynamics of classroom instruction; emphasis on practices such as reflective journaling and peer discussion; and a commitment to allow the protege to control the process of professional development. (Author/CK) (three references)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "TESOL Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: