Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enElias, Maurice J.; Hoover, Heather V. A.; Poedubicky, Victoria
TitelComputer-Facilitated Counseling for At-Risk Students in a Social Problem Solving "Lab."
QuelleIn: Elementary School Guidance & Counseling, 31 (1997) 4, S.293-309Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Counseling Techniques; Grade 3; High Risk Students; Interpersonal Competence; Primary Education; Program Effectiveness; Pupil Personnel Services; School Counseling
AbstractInvestigates the attainment and application of Social Problem Solving (SPS) skills gained by students participating in computer facilitated SPS guidance (N=12) in comparison to classmates not receiving supplemental instruction. Results show that both groups improved in overall SPS readiness skills, although the supplementary program boosted application of the SPS skills. (RJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: