Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDuncan-Hewitt, Wendy Carolyn
TitelA Focus on Process Improves Problem-Based Learning Outcomes in Large Classes.
QuelleIn: American Journal of Pharmaceutical Education, 60 (1996) 4, S.408-16Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-9459
SchlagwörterAllied Health Occupations Education; Class Size; Higher Education; Instructional Effectiveness; Instructional Improvement; Large Group Instruction; Outcomes of Education; Pharmaceutical Education; Problem Based Learning; Problem Solving; Professional Education
AbstractTo address specific difficulties with self-directed problem-based learning in a large-group pharmacy course, one teacher experimented with use of structured dialogs with small groups of students to provide support, emphasize process, explore concepts, and discuss assessment. Course structure, classroom experiences, and success in addressing the initial teaching issues are described. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal of Pharmaceutical Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: