Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFidler, Paul P.; Moore, Philip S.
TitelA Comparison of Effects of Campus Residence and Freshman Seminar Attendance on Freshman Dropout Rates.
QuelleIn: Journal of the Freshman Year Experience & Students in Transition, 8 (1996) 2, S.7-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-203X
SchlagwörterAcademic Persistence; Attendance Patterns; College Freshmen; College Housing; Comparative Analysis; Dropout Prevention; Dropout Rate; First Year Seminars; Higher Education; Residential Patterns; Student Adjustment; Student Experience; Student Participation
AbstractA study of eight successive freshman cohorts at the University of South Carolina found that both participating in a freshman orientation seminar and living on campus reduced freshman dropout rates. Students who both participated in the seminar and lived on campus had the lowest dropout rate, whereas those who did neither had the highest dropout rate. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Freshman Year Experience & Students in Transition" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: