Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPriest, Simon
TitelThe Relationships among Change, Programme Type and Facilitation Technique in Adventure Programming.
QuelleIn: Journal of Adventure Education and Outdoor Leadership, 13 (1996) 2, S.22-26Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0265-5802
SchlagwörterAdventure Education; Counseling Techniques; Discussion (Teaching Technique); Educational Practices; Experiential Learning; Individual Development; Metaphors; Outdoor Education; Recreation; Role of Education
AbstractType of adventure program (recreational, educational, developmental, or therapeutic) is determined by its purpose for change, not its client population. Facilitation techniques used in different types of adventure programs include letting the experience speak for itself, interpreting the experience, debriefing clients on the experience, direct frontloading, isomorphic framing, and indirect frontloading through paradox or reframing. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adventure Education and Outdoor Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: