Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Kohleffel, Roxanne |
---|---|
Titel | Docendo Discimus. |
Quelle | In: Journal of Adolescent & Adult Literacy, 39 (1996) 8, S.650-53Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1081-3004 |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Class Activities; Grade 11; Group Discussion; High Schools; Literature Appreciation; Reader Text Relationship; Reading Strategies; Teacher Student Relationship Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; School year 11; 11. Schuljahr; Schuljahr 11; Gruppendiskussion; High school; Oberschule; Literarische Wertung; Reading strategy; Leselernstufe; Lesetechnik; Teacher student relationships; Lehrer-Schüler-Beziehung |
Abstract | Describes using the jigsaw reading strategy (in an 11th-grade English classroom) with a literary classic: Henry David Thoreau's "Walden." (SR) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |