Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDetraux, J. J.
TitelChild-Adult Interactive Processes and Communication Skills in Severely Handicapped Pupils.
QuelleIn: European Journal of Special Needs Education, 2 (1987) 1, S.45-51Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCommunication Aids (for Disabled); Communication Skills; Elementary Secondary Education; Interaction Process Analysis; Interpersonal Relationship; Severe Disabilities
AbstractStudies of the child-adult interaction with children or adolescents with severe handicaps demonstrated the importance of analyzing correctly the interaction modalities and knowing which are means used spontaneously by the child before introducing technical aids for communication. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: