Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTisak, Marie S.; Turiel, Elliot
TitelVariation in Seriousness of Transgressions and Children's Moral and Conventional Concepts.
QuelleIn: Developmental Psychology, 24 (1988) 3, S.352-57Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Cognitive Ability; Elementary Education; Elementary School Students; Moral Values; Peer Influence; Value Judgment
AbstractStudents in grades 1, 2, and 5 ranked moral transgressions as more wrong than conventional transgressions and rated moral rules as more important than conventional rules. The distinction between morality and convention on criterion judgments was made more comprehensively by older than younger children. Justifications differed by domains at all ages. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: