Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBraddock, Jomills Henry II; McPartland, James M.
TitelThe Social and Academic Consequences of School Desegregation.
QuelleIn: Equity and Choice, 4 (1988), S.5-10Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlacks; Career Ladders; College Desegregation; Desegregation Effects; Educational Research; Elementary Secondary Education; Employment; Equal Opportunities (Jobs); Higher Education; Quality of Working Life; School Desegregation; Social Bias; Whites
AbstractEthnographic and survey research provide a comprehensive picture of experiences in racially mixed schools. Findings are presented and analyzed from desegregated schools, colleges, and places of employment. Major implications are that desegregation is best when started in early grades and, for blacks, school desegregation is significantly related to employment desegregation. (VM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: