Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMetzner, Barbara S.; Bean, John P.
TitelThe Estimation of a Conceptual Model of Nontraditional Undergraduate Student Attrition.
QuelleIn: Research in Higher Education, 27 (1987) 1, S.15-38Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Students; College Students; Commuter Colleges; Commuting Students; Dropout Research; Higher Education; Models; Multiple Regression Analysis; Nontraditional Students; Part Time Students; Predictive Measurement; School Holding Power; Student Attrition; Undergraduate Study; Urban Universities
AbstractData were gathered from nontraditional (commuter, part-time) freshmen at a midwestern urban university. Dropout was a function of grade point average and credit hours enrolled, as well as the utility of education for future employment, satisfaction with the student role, opportunity to transfer, and age affecting dropout through intent to leave. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: