Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBik-may, Amy Tsui
TitelAn Analysis of Different Types of Interaction in ESL Classroom Discourse.
QuelleIn: IRAL, 25 (1987) 4, S.336-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Communication; Classroom Environment; Discourse Analysis; English (Second Language); Interaction Process Analysis; Interpersonal Relationship; Oral Language; Teacher Student Relationship
AbstractDemonstrates that there are different types of interaction in English-as-a-second-language classroom discourse, including "negotiating" and "non-negotiating" interaction which is similar to that in social exchanges in which meaning is negotiated between the interlocuters. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: