Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMartin, Dawn Vincent
TitelUse of Stimulated Recall in Videotape Analysis of Student Teacher Performance.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 9 (1987) 3, S.71-83Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterHigh School Students; Higher Education; Preservice Teacher Education; Recall (Psychology); Student Evaluation of Teacher Performance; Student Teachers; Teacher Characteristics; Teacher Effectiveness; Videotape Recordings
AbstractVideotape analysis and high school students' evaluation of their student teachers' personal characteristics and instructional behaviors revealed that the most effective teachers were seen to be nonpunitive, consistent, predictable, and enthusiastic and had fewer class transitions and a lower incidence of pupil behavior problems. (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: