Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThurlow, Martha L.; und weitere
TitelExit Criteria in Early Childhood Programs for Handicapped Children.
QuelleIn: Journal of the Division for Early Childhood, 11 (1987) 2, S.118-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Grade Placement; Chronological Age; Decision Making; Disabilities; Early Childhood Education; Evaluation Criteria; Informal Assessment; National Surveys; Special Education; Student Evaluation; Student Promotion
AbstractA nationwide survey of preschool programs (N=178) serving handicapped children revealed that approximately half had formal written exit criteria, the most common of which was chronological age. Other factors included formal test results, team staffing decisions, and the child's developmental skill level. Formal written exit criteria differed significantly from informal criteria. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: