Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPerkins, Kyle; und weitere
TitelDerivational Complexity and Item Difficulty in a Sentence Repetition Task.
QuelleIn: Language Learning, 36 (1986) 2, S.125-41Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Students; Comparative Testing; Difficulty Level; English (Second Language); Language Tests; Postsecondary Education; Predictor Variables; Readability; Second Language Learning; Sentence Structure; Short Term Memory; Test Items
AbstractTo estimate reading difficulty of items on a sentence repetition task, a study had 50 adult English as a second language (ESL) students repeat each of 26 sentences immediately after two presentations. High-difficulty items were derivationally more complex than low-difficulty items, and the most difficult items involved the processing of adverbials, compounding and reducing clauses, and nonfinite verbals. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: