Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRutter, Michael
TitelFamily and School Influences on Cognitive Development.
QuelleIn: Journal of Child Psychology and Psychiatry and Allied Disciplines, 26 (1985) 5, S.683-704Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Disadvantaged Youth; Educational Environment; Elementary Secondary Education; Family Influence; Intelligence Quotient; Literature Reviews; Nature Nurture Controversy
AbstractConcludes that environmental effects on IQ are relatively modest within the normal range of environments, but circumstances are very substantial. Cognitive development is influenced by direct effect on cognition and indirect effects through alterations in self-concept, aspirations, attitudes to learning and styles of interaction with other people. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: