Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCarey, Stephen
TitelTrends in Enrollment and Needs for French-Instructed Programs at the Post-Secondary Level.
QuelleIn: Canadian Modern Language Review, 41 (1985) 5, S.877-86Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterQuantitative Daten; Bilingual Education; Educational Needs; Enrollment Trends; Foreign Countries; French; Higher Education; Immersion Programs; Interdisciplinary Approach; Language Enrollment; Language of Instruction; Second Language Programs; Social Sciences; Specialization; Teacher Education; Trend Analysis; Canada
AbstractThe increase in immersion program enrollments shows a need for French-instructed postsecondary programs, especially in education and the social sciences. The expansion of quality postsecondary programs will reduce the decline in secondary immersion enrollment. Current world economic and political realignment will also increase the demand for Canadian bilingual education specialists. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: