Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGoodman, Jesse
TitelField-based Experience: A Study of Social Control and Student Teachers' Response to Institutional Constraints.
QuelleIn: Journal of Education for Teaching, 11 (1985) 1, S.26-49Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterField Experience Programs; Higher Education; Practicums; Preservice Teacher Education; Social Psychology; Student Attitudes; Student Teachers; Teaching Experience; Teaching Skills
AbstractFindings of an ethnographic study of student teaching experiences in a program emphasizing field-based practicums are explored. What students do in practicum sites, what influences behavior, ideas, attitudes, and different ways students respond to placement are described. Also discussed are how these findings are related to theoretical constraints as they apply to the professional socialization of teachers. (Author/DF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: