Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMarjoribanks, Kevin
TitelOccupational Status, Family Environments, and Adolescents' Aspirations: The Laosa Model.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 76 (1984) 4, S.690-700Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttribution Theory; Employment Level; Family Environment; Family Status; Foreign Countries; Longitudinal Studies; Occupational Aspiration; Parent Aspiration; Parent Student Relationship; Secondary Education; Student Attitudes; Student Educational Objectives; Australia
AbstractBased on the Laosa model, this longitudinal study examined relationships between family learning environments and the aspirations of 512 Australian adolescents from three occupational status groups. Adolescents' aspirations had moderate associations with parents' aspirations but only modest or negligible relations to parents' instrumental and affective orientations. (Author/BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: