Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClark, Frances L.; und weitere
TitelVisual Imagery and Self-Questioning: Strategies to Improve Comprehension of Written Material.
QuelleIn: Journal of Learning Disabilities, 17 (1984) 3, S.145-49Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterImagery; Learning Disabilities; Learning Processes; Questioning Techniques; Reading Comprehension; Secondary Education; Self Evaluation (Individuals); Visual Learning
AbstractTwo learning strategies--visual imagery and self-questioning--designed to increase reading comprehension were taught to six learning disabled secondary students. Results indicate that LD students can learn the two strategies and can apply them in both reading ability level and grade level materials. Use of the strategies resulted in greater comprehension scores. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: