Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBorowy, Thomas D.; McGuire, John M.
TitelExperiential versus Didactic Teaching: Changes in Self-Actualization.
QuelleIn: Journal of Humanistic Education and Development, 21 (1983) 4, S.146-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Students; Didacticism; Experiential Learning; Group Experience; Higher Education; Humanistic Education; Personality; Self Actualization; Student Development
AbstractCompared changes in students (N=33) who took a traditional psychology course or an experimental course which included personal growth experiences as well as didactic material. Results showed significant changes on measures of self-actualization for the experimental group and support the use of growth experiences in an academic framework. (JAC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: