Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStipek, Deborah J.
TitelAdolescents--Too Young to Earn, Too Old to Learn? Compulsory School Attendance and Intellectual Development.
QuelleIn: Journal of Youth and Adolescence, 10 (1981) 2, S.113-39Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Adolescents; Cognitive Development; Compulsory Education; Literature Reviews; Racial Differences; School Holding Power; Secondary Education; Withdrawal (Education); Youth Employment
AbstractThis paper reviews whether students learn enough in high school to justify a law compelling attendance of all adolescents. It is concluded that those who haven't achieved a level of intellectual development allowing them to function responsibly should remain in an educational setting to raise their skill level. (Author/GK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: