Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAron, Arthur; und weitere
TitelThe Transcendental Meditation Program in the College Curriculum: A 4-Year Longitudinal Study of Effects on Cognitive and Affective Functioning.
QuelleIn: College Student Journal, 15 (1981) 2, S.140-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAffective Objectives; Cognitive Processes; College Curriculum; College Students; Curriculum Evaluation; Higher Education; Humanistic Education; Longitudinal Studies; Outcomes of Education; Program Effectiveness; Social Adjustment
AbstractFound participation in transcendental meditation classes produced significant freshman-senior increases on intelligence and increased social self-confidence, sociability, general psychological health, and social maturity. No change was observed on social desirability. Changes may reflect success of the Maharishi International University approach to generate increases in intelligence, personal and social maturity. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: