Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMeighan, Roland
TitelA New Teaching Force? Some Issues Raised by Seeing Parents as Educators and the Implications for Teacher Education.
QuelleIn: Educational Review, 33 (1981) 2, S.133-42Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Elementary Secondary Education; Futures (of Society); Home Programs; Information Systems; Nonformal Education; Nontraditional Education; Parent Role; Parent Teacher Cooperation; Preschool Education; School Role; Teacher Education; United Kingdom (England)
AbstractCiting the success of several home programs using parents as teachers and noting that new information technologies are providing increasing educational opportunities outside the school, the author argues that teachers should be prepared for cooperative work with parents. (Part of a theme issue on the future of teacher education in England.) (SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: