Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMonti, Daniel J.
TitelAdministrative Discrimination in the Implementation of Desegregation Policies.
QuelleIn: Educational Evaluation and Policy Analysis, 1 (1979) 4, S.17-25Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdministrative Problems; Communication Problems; Community Involvement; Compliance (Legal); Desegregation Methods; Educational Change; Educational Policy; Legal Problems; Organizational Communication; Personnel Selection; Political Influences; Power Structure; Public Relations; School Community Relationship; School Desegregation; School District Reorganization; School Districts; School Personnel; Missouri
AbstractBy means of a case study of the Saint Louis, Missouri school desegregation and reorganization program, administrative procedures for avoiding desegregation or creating an appearance of compliance are discussed. The strategies used include public relations, inbreeding of staff, coopting and/or dividing citizen action, and stalling for time. (MH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: