Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKamin, Leon J.
TitelSocial And Legal Consequences Of I. Q. Tests As Classification Instruments: Some Warnings From Our Past
Quelle(1975)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Legislation; Elementary Secondary Education; Intelligence Tests; Laws; Racism; School Law; School Psychologists; Social Influences; State of the Art Reviews; Student Rights; Test Bias
AbstractSocial science instruments are not neutral. That school psychologists need to pay close attention to the sociopolitical implications of their assessment instruments is illustrated through the woeful history of the use and misuse of the concept of intelligence in the United States during the first third of this century. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: