Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarnes, Naomi; Watson, Steven; MacRae, Sheena
TitelThe Moral Positioning of Education Policy Publics: How Social Media Is Used to Wedge an Issue
QuelleIn: Critical Studies in Education, 64 (2023) 4, S.337-354 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Barnes, Naomi)
ORCID (Watson, Steven)
ORCID (MacRae, Sheena)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1750-8487
DOI10.1080/17508487.2022.2153372
SchlagwörterMoral Issues; Social Media; Educational Policy; Social Systems; Foreign Countries; Lobbying; Politics of Education; Case Studies; Educational Sociology; Australia
AbstractSocial media has become a core feature in policy development and enactment. This article extends current features of digital policy sociology to include the entanglement of education policy development processes with new media, paying particular attention to how two conservative think tanks in Australia have strategically used social media in their lobbying practices. By concentrating on policy publics, we show how The Centre for Independent Studies and the Institute of Public Affairs have used social media as a part of education politics. Using Luhmann's theory of moral communication as a framework, we work towards accounting for the contemporary hyperactivity of education policy and politics and speculate how these Australian case studies might inform the critical policy sociology of education. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Critical Studies in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: