Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPargman, Teresa Cerratto; McGrath, Cormac; Viberg, Olga; Knight, Simon
TitelNew Vistas on Responsible Learning Analytics: A Data Feminist Perspective
QuelleIn: Journal of Learning Analytics, 10 (2023) 1, S.133-148 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Pargman, Teresa Cerratto)
ORCID (McGrath, Cormac)
ORCID (Viberg, Olga)
ORCID (Knight, Simon)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLearning Analytics; Responsibility; Feminism; Ethics; Guidelines; Critical Theory; Data Science; Algorithms; Decision Making; Power Structure
AbstractThe focus of ethics in learning analytics (LA) frameworks and guidelines is predominantly on procedural elements of data management and accountability. Another, less represented focus is on the duty to act and LA as a moral practice. Data feminism as a critical theoretical approach to data science practices may offer LA research and practitioners a valuable lens through which to consider LA as a moral practice. This paper examines what data feminism can offer the LA community. It identifies critical questions for further developing and enabling a responsible stance in LA research and practice taking one particular case -- algorithmic decision-making -- as a point of departure. (As Provided).
AnmerkungenSociety for Learning Analytics Research. 121 Pointe Marsan, Beaumont, AB T4X 0A2, Canada. Tel: +61-429-920-838; e-mail: info@solaresearch.org; Web site: https://learning-analytics.info/index.php/JLA/index
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: