Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStorie, Sloan O.; Coogle, Christan Grygas; Rahn, Naomi L.
TitelTechnology-Enhanced Dialogic Reading Experiences for Children with Developmental Disabilities
QuelleIn: Journal of Special Education Technology, 37 (2022) 2, S.327-335 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Storie, Sloan O.)
ORCID (Coogle, Christan Grygas)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6434
DOI10.1177/0162643421999004
SchlagwörterTechnology Uses in Education; Dialogs (Language); Student Experience; Reading Skills; Children; Early Childhood Teachers; Speech Language Pathology; Allied Health Personnel; Assistive Technology; Autism; Pervasive Developmental Disorders; Vocabulary
AbstractThis manuscript describes an early childhood educator working collaboratively with a speech language pathologist and using an augmentative and alternative (AAC) device (iPad™ application) to label target vocabulary during shared book reading as an inclusive practice. The child throughout the vignettes includes a young boy identified with autism spectrum disorder who has limited verbal communication. The focus of this manuscript is using traditional wh- questions within level one of dialogic reading paired with an AAC device during shared book reading sessions. Step-by-step procedures that can be used widely including adaptations and considerations for individualizing instructions are provided. Resources and additional supports are discussed. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: