Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDomke, Lisa M.; Cárdenas Curiel, Lucía
TitelThere's No One Way to Be Bilingual: Knowing Students' Language Practices
QuelleIn: Reading Teacher, 74 (2021) 4, S.451-455 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Domke, Lisa M.)
ORCID (Cárdenas Curiel, Lucía)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1002/trtr.1965
SchlagwörterBilingualism; Language Usage; Reading Material Selection; Code Switching (Language); Student Characteristics; Family Environment; Discussion (Teaching Technique); Surveys; Second Language Learning; Native Language; Elementary School Students
AbstractEngaging in discussions of texts featuring diverse expressions of bilingualism is important at the elementary level to move away from historical conceptions of bilingualism focused on language proficiency and instead embrace a translanguaging view focused on linguistic practices. To successfully engage in these conversations, understanding bilingualism's complexities is important. To choose books that reflect students, it is also key to learn more about their language practices, as they are often more complex than what home language surveys may capture. To these ends, the authors present ways to supplement home language surveys and engage students in text discussions about bilingualism (including providing book recommendations and potential discussion questions). (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: