Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShapira, Noa; Kali, Yael; Kupermintz, Haggai; Dolev, Niva
TitelUtilizing Television Sitcom to Foster Intergroup Empathy among Israeli Teachers
QuelleIn: International Journal of Multicultural Education, 22 (2020) 3, S.1-23 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1934-5267
SchlagwörterTelevision Viewing; Empathy; Multimedia Instruction; Intergroup Relations; Foreign Countries; Faculty Development; Jews; Arabs; Civics; Change Agents; Multicultural Education; Inclusion; Teaching Skills; Israel
AbstractThis study examined a professional development program aimed at supporting Jewish civics teachers in their efforts to promote empathy among their students toward Israeli Arabs. Previous results indicated an increase in outgroup empathy among teachers who watched and reflected upon clips from a television sitcom. This article focuses on skills teachers developed and strategies they designed and implemented following their experience with empathy processes. Our findings underscore the educative potential of indirect mediated contact in segregated societies, and the importance of developing empathic processes among teachers before they embark on the challenge of supporting their students in such endeavors. (As Provided).
AnmerkungenInternational Journal of Multicultural Education. Eastern University, 1300 Eagle Road, St. Davids, PA 19087. Tel: 610-341-1597; Fax: 484-581-1276; e-mail: ijme@eastern.edu; Web site: http://www.ijme-journal.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Multicultural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: