Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKaunda, Chammah J.
Titel'To Engage in God's Mission of Struggle for Abundant Life': Nyambura Jane Njoroge's Ecumenical Theological Education Vision for African Christianity
QuelleIn: Religious Education, 115 (2020) 5, S.480-491 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kaunda, Chammah J.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-4087
DOI10.1080/00344087.2020.1816249
SchlagwörterChristianity; Theological Education; Transformative Learning; Educational Philosophy; Foreign Countries; Religious Education; Religious Factors; Africa
AbstractNyambura Jane Njoroge is one of the most courageous, impeccable and emancipatory African theological voices who have engaged in the unceasing search for transforming theological education in Africa. This article takes an appreciative inquiry in engaging Njoroge as a lens to conceptualize what is seen as her main concern in ecumenical theological education for African Christianity. The second aim is to investigate what she has perceived to be significant and how that has continued to influence her theological thought. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Religious Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: