Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHaas, Brandon J.
TitelBearing Witness: Teacher Perspectives on Developing Empathy through Holocaust Survivor Testimony
QuelleIn: Social Studies, 111 (2020) 2, S.86-103 (18 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Haas, Brandon J.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7996
DOI10.1080/00377996.2019.1693949
SchlagwörterTeacher Attitudes; Death; European History; Jews; Social Studies; Teaching Methods; Personal Narratives; Web Sites; Empathy; Course Content; Learning Activities; Program Descriptions; Master Teachers; Computer Assisted Instruction; Organizations (Groups)
AbstractThis qualitative interview study explores the perceptions five USC Shoah Foundation Master Teachers who integrate Holocaust survivor and witness testimony via IWitness, a web resource from the USC Shoah Foundation, on students' development of empathy. Findings of this study suggest that the personalized nature of engaging with testimony in IWitness promotes student development of empathy and historical understanding. Specifically, teachers' perception suggests that testimony humanizes the content of the Holocaust and students develop emotional connections with the survivors. These connections suggest deeper understanding of the content and students' sense of empathy was evident in subsequent activities, both within the class and beyond. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: